Välkommen

Den här bloggen handlar om mig, mitt liv överhuvudtaget. Take it or leave it.

onsdag 29 december 2010

Jakt

Desperationen lyser i mina ögon, jag jagar febrilt, paniken pulserar i mig och jag letar efter...ja, vad letar jag efter?
Är det ett liv utan känslor, ett liv med känslor eller är det döden jag letar efter?
Vad vill jag åt när jag petar i mig piller efter piller och skär mig? Är det att kunna känna eller leva, eller är det tvärtom?
Är det en jakt på frihet, utan kontroll, eller är det en desperat vädjan att få hjälp?
Hjälp för vad?
Vill jag ens bli hjälpt längre?
Förvirringen lyser stor i mig när jag stannar upp, mitt i desperationen och ångesten.
Vill jag ens välja livet, med all dess krav, tvång och all osäkerhet?
Jag står bara här, någonstans mellan liv och död, obeslutsam inför mitt största beslut någonsin.
Orkar jag kämpa för ett liv jag inte ens vet hur jag ska leva, då jag aldrig levt på det sättet, kämpa för att leva "normalt", med allt vad det innebär, eller ska jag släppa den kampen en gång för alla?

1 kommentar:

Kommentarer gör mig varm i hjärtat<3