Välkommen

Den här bloggen handlar om mig, mitt liv överhuvudtaget. Take it or leave it.

torsdag 14 oktober 2010

Läkarsamtal.

Sådärja. Nu har jag haft läkarsamtalet. Blodproverna jag tog för en vecka sen var bra. Jag ska börja med  Seroquel nu.
Urdrag ur fass;

"Seroquel innehåller en substans som kallas quetiapin. Quetiapin tillhör en grupp läkemedel som kallas antipsykotika. Seroquel kan användas för att behandla flera sjukdomar, som t.ex.:
  • Bipolär depression: då du kan känna dig nedstämd eller deprimerad, skuldtyngd, energilös, har dålig aptit eller sömnproblem.
  • Mani: då du kanske känner dig väldigt uppvarvad, upprymd, upprörd, entusiastisk, hyperaktiv eller har dåligt omdöme med inslag av aggressivt och splittrat beteende.
  • Schizofreni: då du kanske ser, hör eller känner sådant som inte finns, tror på sådant som inte är verkligt eller känner dig ovanligt misstänksam, orolig, förvirrad eller spänd."
Haha, menar du det?

"Du som är deprimerad kan ibland ha tankar på att vilja skada dig själv eller begå självmord. Dessa symtom kan förvärras när du börjar behandlingen, eftersom det tar tid innan läkemedel av den här typen har effekt, vanligtvis cirka 2 veckor, ibland längre tid."

Åh, det känns bra. Jag har redan fått tillbaka mina självmordstankar och mitt självskadebeteende. Jaja, vi får se hur det går. Jag hoppas att de hjälper, men vi får väl se. Tabletter brukar inte fungera särskilt bra på mig.
Jag ska tillbaka till läkaren 2 november, då jag jag vara hans "provdocka" (hans ord inte mina). Han ska utbildas i ett nytt diagnosticeringssystem på onsdag, KD-SADS, och jag blir den första han testar på.

Oh well.

1 kommentar:

  1. AKTA med seroquel. Man går oftast upp i vikt, jag gick upp i vikt och slutade med den typ en månad efter jag hade börjat ta... Var försiktig.

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig varm i hjärtat<3