Välkommen

Den här bloggen handlar om mig, mitt liv överhuvudtaget. Take it or leave it.

tisdag 14 december 2010

Nollvision

Har skapat ett event på facebook för alla självmordsoffer, inspirerat av Psykiatrins robin hood, och 1500liv.se.
Vi tänder marschaller på Kungstorget i Uddevalla.

Facebookeventet Klicka och anmäl att ni kommer!

Kopierat från facebook;

"Det satsas inte mycket på psykiatrin öht och som resultat väljer många att begå självmord. Vi är många som har känt någon som begått självmord, eller gjort självmordsförsök, så nu vill vi att så många som möjligt kommer och tänder ett ljus för de som har dött pga självmord. Ta med er marschaller som brinner länge.

"Varje år tar ca 1500 personer självmord i Sverige! Jämför med trafikoffer, ca 350 st, och där finns en uttalad "nollvision" från våra politiker, men INGEN gällande självmord!
Vet du att det dör 40 gånger fler i självmord än av "yttre våld" i Sverige varje år?!

Nu är det dags att uppmärksamma ALLA politiker som bestämmer, om detta, så därför hoppas jag vi ALLA tillsammans kan göra denna MANIFESTATION och få uppmärksamhet för en
"...nollvision" även gällande självmord, ok?!!"

Kareéns ord

Självklart ska vi inte stå där i flera timmar, bara gå till torget och tända ett ljus. Och ännu ett självklart. Vi uppmuntrar INTE till självmord, vi säger inte att det är rätt! Det är en fråga var och en får ställa sig själv. Alla har sitt eget svar. Men det kan hända vem som helst. En förälder, ett syskon, en nära vän, en väns vän, en skolkamrat. Det kan vara vem som helst & nästan alla känner eller vet någon som tagit livet av sig. Ännu fler känner någon eller vet någon som försökt.

Detta kan man se som en protest mot psykiatrin & dess brister. Det ÄR brister och alla som vart i kontakt med psykiatrin har på ett eller annat sätt har känt av det.

SPRID DETTA VIDARE TILL ALLA NI KÄNNER I UDDEVALLA!!

NOLLVISION"


Åh, jag är så sjukt peppad! Vi har fått spons, vi är en enad front mot alla politiker, vi är bra! Jag hoppas att det här går igenom, på ett bra sätt, och att många kommer. Jag är jättepeppad, jag har inte varit så här lycklig på många månader nu. Jag hoppas det håller i sig. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer gör mig varm i hjärtat<3