Välkommen

Den här bloggen handlar om mig, mitt liv överhuvudtaget. Take it or leave it.

lördag 30 oktober 2010

lite anteckningar från psyk

Lite jag skrev på psyk. Lite osammanhängande, men det får vara så.
Lördag 23/10
Ligger åter igen under en blå filt som tillhör landstinget. Jag är i pillrens dimma nu. Så här lite ångest har jag inte haft på veckor. Jag kom in igår med extravak och idag fick jag egen utgång, höjd dos av seroquelen och stesolid, theralen och imovane vid behov. Jag har lust att skriva ut mig. Men jag vet någonstans att jag behöver detta. Tiden går sjukt långsamt men samtidigt jättefort. Jag får minnesluckor hela tiden.

Söndag 24/10
Har äckligt hög ångest och puls, 140. Kul.

Måndag 25/10
Nattsvart mörker
Vita väggar
En låst dörr och blåa filtar
Tillhör landstinget

Medicinhöga tankar
I en komplex värld
Hoppet är en döende art

Tisdag 26/10
Ännu mera ångest förflyter i stesoliddimma. En eventuell flytt till 55 är på g. Jag hoppas på permission imorgon, men jag har inte pratat med läkaren sedan lördag.
Avdelning 55, personlighetsstörningar. Yay. Ångest på hög nivå. Vill ha en ångestdämpande men jag vågar inte be om det. Haha jag kollapsar fullständigt. Ångesten verkar släppa lite nu. Men nu vill jag hem.

Fredag 29/10
De beföll mig att skära inatt. Jag står inte ut med deras skrik så jag gjorde det. Jag tror jag kollapsar. Jag tänker skriva ut mig idag.
Utskriven nu. Är livrädd. Jag kommer ju typ... Ja, jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer gör mig varm i hjärtat<3