Välkommen

Den här bloggen handlar om mig, mitt liv överhuvudtaget. Take it or leave it.

fredag 28 oktober 2011

Uppdatering om läget

Det har hänt en del sedan jag sist skrev här. Jag vet visserligen fortfarande inte om jag kommer att lägga ner bloggen eller inte, men tillsvidare skriver jag här.

  • Jag har varit hos försäkringskassan på ett möte angående "Aktivitetsersättning för förlängd skolgång", och min handläggare säger att jag "högst troligt" har rätt till det. Ett beslut är pågång och det är bra, då har jag kanske råd att leva lite.
  • Jag har varit på introduktionsmöte på ett ålderdomshem, och jag börjar praktisera den 8:e november. Jag tycker att det är bra, då har jag chans att bryta min isolering, komma ut och träffa folk och i och med det trotsa min sociala fobi, det är iallafall ett steg till att bli fri från den. 
  • Vi har fått en ny lägenhet, med riktigt kök! Haha, det har jag saknat. Vi flyttar 1:a januari. När jag har skrivit klart det här blogginlägget ska jag städa inför besiktningen på den här lägenheten på måndag. 
Jag har dessutom änligen fått Imovane att sova på, mot att jag får gå och hämta ut dem på vuxenpsyk en gång i veckan. Mitt missbrukarjag jublar, men jag måste sköta det här nu. Sen att just imovane har bättre effekt för att bli hög på än att somna på är en annan sak. Jag har en preliminär läkartid den 11:e november, så vi får se vad vi kommer fram till då. Tillsvidare kanske jag kan få sova lite fler nätter.

1 kommentar:

  1. Duktig du är <3 Hoppas allt går bra, saknar dej <3

    SvaraRadera

Kommentarer gör mig varm i hjärtat<3